Kvällspass

Kvällens träning blev benfys, vanliga benböj som jag körde 5 set av och 5 set frontböj som jag testade för första gången. Det kändes en aning skumt att ha stången på framsidan av kroppen och jag var nog lite för stel i axlarna för att kunna träna ben på det sättet än så länge men man måste ju börja någonstans när man ska göra nya övningar.


Första setet av frontböj kändes det mest som om jag försökte strypa mig själv med stången samtidigt som jag stretchade underarmarna men mot slutet kändes det mer skumt än obehagligt. Men jag lastade inte på mer än 35kg idag så det kanske egentligen inte kan räknas som benträning.

Ordentlig stretching blev det i alla fall då jag försökte komma ut i en rikktig spagat under en halvtimmes tid. Tyvärr lyckades jag inte komma helavägen men bra stretch vart det i alla fall och det är väl huvudsaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0