Slå mig gul&blå

Morgon lektionen i wushu har precis slutat och även om allting var minst dubbelt så jobbist som det borde vara så kom jag igenom lektionen utan större problem. Men att jag var stel efter en veckans stillaliggande var inte till mycket hjälp så ikväll blir det förutom benfys även en ordentlig stretchings genomgång av kroppen.


Idag fortsatte jag att öva på tongbei, en traditionell stil som jag nu håller på och lär mig som jag förhoppningsvis ska kunna tillräckligt bra tills i mars och tävla med på EM. Kanske har nämt förut att jag börjat med den svårt att komma ihåg.

Det är i alla fall en stil där man ska vara ordentligt avslappnad i armar och axlar, man ska använda armarna ungefär som en piska samtidigt som man slår på sig själv en hel del. Låter kanske lite konstigt, jag får ta och filma någondag så ni får ett hum om vad jag håller på med just nu för skumma övningar. Än så länge är jag inte särskillt bra på det, men slå mig själv lyckas jag i alla fall göra tills låren är helt lila/blå.

Kommentarer
Postat av: Penny

Tufft! Du är Chun-Li i mina ögon nu ^^ (Den har du sääääkert aldrig hört xPP)

2009-12-01 @ 13:13:32
URL: http://rianz.blogg.se/
Postat av: Penny

Tufft! Du är Chun-Li i mina ögon nu ^^ (Den har du sääääkert aldrig hört xPP)

2009-12-01 @ 13:13:46
URL: http://rianz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0