Tävlingsträning

Idag blev det ett lite annorlunda wushu pass.
Istället för att köra det vanliga då alla går på led och kör alla grunder och hopp i en viss ordning så blev det istället det vi brukar kalla "bana" idag på träningen. Alla fick alltså gå och köra precis vad dom ville, skippa sånt som är onödigt för just våra former och öva mer på de saker vi har med.

Det var bara jag, Zacke och Tanja - en brasiljansk tjej som också ska åka på VM som var på träningen idag och Li laoshi tyckte att det var en bra idé att vi själva skulle testa och känna efter hur mycket och vad vi behövde träna på innan vi var redo att gå upp på mattan och köra en halvform lika bra som vi vill göra under en tävling.


Så det var roligt att få köra lite annorlunda än vanligt, även om man i stort sett gör samma saker men bara i sin egen ordning och som man själv vill. Ja det är knappast en hemlighet, jag HATAR att göra som jag blir tillsagd så självklart uppskattas det när jag får göra precis som jag vill även på träningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0