För att klara dagen

Av någon anledning så har jag haft lite ont i ryggen större delen av helgen, kanske någon liten sträckning eller bara för mycket träning av rumpan och för lite träning av mage och rygg. Under söndagen blev det i alla fall värre och nu inatt vaknade jag vid 02 tiden och kunde inte somna om igen för att det gjorde för ont.



Försökte med ipren eftersom det hade hjälpt till för att klara dagarna, men det ville inte längre göra någon verkan. när jag tröttnat på att vrida mig i olika lägen som inte hjälpte det minsta så fyllde jag istället badkaret med rykande hett vatten och kröp ner.

Strax höll jag på att somna och var tvungen att tömma ur vattnet av säkerhetskäl och kunde sova ett par timmar innan jobbet.

Nu blir det en till ipren och sen är det dags för träning. Dagens fys blir nog överkropp förhoppningsvis med en hel del rygg och mage.

Kommentarer
Postat av: Andrej

Jag fick lära mig att absolut inte värma skador, utan att istället kyla. Jag har kroniska problem med en disk i ryggen, så när det krånglar blir det oftast isklampar insnodda i handuk som jag ligger på. Hjälper.

2010-09-13 @ 19:12:30
URL: http://www.rysken.blogspot.com
Postat av: Wushu Cissi

Ja dom första minutrarna när man precis fått skadan är det lite bättre att kyla. Men sitter skadan inte ytligt är det ändå svårt att lyckas få in kylan tillräckligt långt för att det ska ha någon verkan. Kallt är väl bäst för att det tar bort känseln lite.



Men efter några dagar är ändå det bästa allt dom får blodet att röra sig extra mycket.



Fast egentligen..allt man tror funkar funkar väl. =P

2010-09-14 @ 20:41:24
URL: http://ceciliamoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0