Allvar eller lek

Äntligen började träningen igen! Visst vaknade jag, var väldigt seg och tyckte sängen var riktigt mysig. Men vad är en säng egentligen mot en wushumatta, inte så jätte mycket värd just idag i alla fall. Det var så roligt att träna igen, tiden bara rusade iväg och rätt var det var så hade det gått två och en halv timme och passet slutade. Det var inte bara roligt att få köra ett ordentligt wushu pass igen jag var dessutom mjuk och hade inga problem alls med några skador. Men jag har ju faktiskt insett redan tidigare hur bra det är med en längre vila ibland så det kom inte som en överaskning.

Den här veckan kommer det bli svärd på alla passen, hur mycket jag än gillar att träna handform så måste man tyvärr öva på svärd också om man ska tävla om två veckor. För att fira att träningen är igång så blir det ett litet filmklipp från dagens formträning.


Efter vi var klara med träningen kilade vi in i viktrummet. Nu när vi äntligen kommer in igen så vill vi självklart köra så mycket vi bara kan. Så ikväll vid sextiden blir det ett till pass med svärdövningar och balansträning. 

Eftersom jag fick en förfrågan på om jag kunde lägga upp film på när jag körde ben så blir det ett litet klipp från benträning också.

Men shit vad svag jag har blivit, jag vågar ju knappt köra djupa med 70kg utan att ha Zacke som passar, så han fick snabbt släppa kameran och ställa sig bakom mig istället.



Kommentarer
Postat av: naddiz

så jäkla bra du e!! men vet du, sen i den där framtiden som du inte vill bry dig om just nu.. ;) så tycker jag nog att sjukgymnsat vore nåt för dig!! :)

2009-10-13 @ 10:17:16
Postat av: Wushu Cissi

SV: ja ärligt talat funderade jag väl på det tidigare när man bodde i sverige och var tvungen att jobba med nånting. Men då måste jag ju plugga i flera år först.

2009-10-13 @ 13:02:11
URL: http://ceciliamoberg.blogg.se/
Postat av: Naddiz

ja men jag tror du skulle tycka att man fick lära sig bra och spännande saker även om de e tråkigt att plugga :) fick lära mig att personer som är väldigt rörliga (som jag) har mer elastin i kroppen och därför kan man dra ut min hud mer än på en stel person :D jag fastnar bara för det onödiga vetandet :)

jag tänkte egentligen bara skriva för att visa dig den här nu ju.. http://www.nyfikenvital.org/?q=node/2512 drick energidryck så kan ni träna hårdare! ;)

2009-10-13 @ 15:24:12
Postat av: You make loving fun

Hej Cissi,

Åh vad roligt att få se rörliga bilder! Har de öppnat för YouTube i Kina eller har du hittat något hemligt sätt? Hur som helst toppen.



Det ser så himla roligt ut, verkligen, och snyggt. Har du möjligtvis koll på några bra klubbar i Stockholm?



Anna

2009-10-13 @ 21:29:38
URL: http://youmakelovingfun.blogspot.com
Postat av: Wushu Cissi

SV:

Naddiz: Vi satt faktiskt på träningen och funderade på om man kunde tillföra mer elastin till kroppen och på så sätt ta en genväg till att bli vigare. Du råkar inte ha snappat upp nått om det på dina lektioner? =)



Anna: Youtube är fortfarande spärrat men jag lånar Zackes dator, han har nämligen en proxy som gör att vi kan komma in på dom spärrade sidorna ändå.



I stockholm är det nog "Stockholm Wushu Skola" som kör mest modern wushu så som vi gör i klippen. Den ligger på sveavägen och det går säkert bra om du vill komma och provträna någon gång.

2009-10-14 @ 01:36:55
URL: http://ceciliamoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0