Återigen användbara ben

Det blev en powerwalk runt kvarteret, och här i Peking är inte kvarteren allt för små utan det tog 45min att ta sig 3/4 runt. Sen hittade jag ett litet utomhus gym som jag fick lust att stanna på för att träna mage. Tycker det är så roligt att dom här gymmen finns i vart och vartannat kvarter. Undrar hur populära dom skulle vara i Sverige.


Sen lunkade jag tillbaka till skolan i snigeltempo och bara njöt av värmen från solen. Men strax utanför skolområdet fick jag ett samtal från Zacke. Då hade dom kommit på att dom ville ut och springa, så det var bara att gå raka vägen till löparbanan och köra ett intervallpass. Men det kändes ganska bra att springa igen, benen var inte lika trötta längre även om dom var lite sega efter promenaden. Jag kunde i alla fall ta i tillräckligt för att det skulle bli jobbigare i lungorna än i benen.



Powerwalk: 4,5km  -  5678 steg
100m intervall:    2km  -  1757 steg
373 kCal brända


Kommentarer
Postat av: Andrej

Fasiken vad smidigt med utomhusgym. Här finns ju inte riktiga grejer ens vid motionsspåren. Var det inför OS de smällde upp dem??

2009-10-04 @ 08:25:15
URL: http://www.rysken.blogspot.com
Postat av: Wushu Cissi

SV: Nä dom fanns faktiskt redan innan OS, väldigt populära här specielt bland dom äldre.

2009-10-04 @ 11:01:10
URL: http://ceciliamoberg.blogg.se/
Postat av: Naddiz

vi har ett litet utomhusgym jättenära oss faktiskt, ligger vid vattnet, ganska fint :)

2009-10-05 @ 14:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0