Ben passet

Näe du, inte kom den efter ett tag heller. Jag fattar inte, så jäkla stark är jag inte i benen. Men visst gav träningen nått ändå, man MÅSTE ju inte få träningsvärk - fast jag vill ju väldigt gärna ha den.

Under fredagens ben pass kördes
Benböj på ett ben med hopp 20kg
Benpress 175kg
Hacklift 55kg
Sparken start 6vikter (30kg kanske?) - stegen



Sen körde vi mage på det, men under nästa benpass tänker vi lägga in utfall för den får vi istort sett JÄMT träningsvärk av. Å jag tänker inte köra ett till benpass utan träningsvärk!!

Idag blir det ännu en dag av vila, jag laddar mig full av energi till veckans träning.

Kommentarer
Postat av: Per

Jag hade en tränare en gång som sa att "träningsvärk är inget kvitto på att träningen varit bra och gett ngt. Det är UNDER själva passet man känner och kan utvärdera träningen". Vet inte om det hjälper dig eller är begripligt :-) men efter ett tag fattade jag hans budskap. Kör du fulldjup på enbensböjarna? Gör det annars. Jag kan rek tunga, djupa benböj (inte över 5 reps) och sedan upphopp på hög plint (5-10 st) följt av ngr styrkevändningar med bra kick i. Du kan ju även testa frontböj och se vad den ger istället för "vanlig" böj. Utfall kan varieras med att kliva upp på plint och explosiva kliv med kick på topp. Sidoutfall är härligt :-) och även gående utfall. Sen gäller det ju att inte träna för ofta om man ska orka köra ben riktigt hårt. Jag förstår av din blogg att du har järnkoll på hur du ska träna för din sport men ibland snöar man ju in i sitt gamla invanda beteende. Svintungt uppblandat med power borde ge träningsvärk utan att du tappar explosivitet. Tror den här gubben iaf. Du är rätt jädra stark förresten :-)

2010-06-13 @ 18:09:09
URL: http://www.photobyper.com
Postat av: Andrej

Utfall är grymma. Får alltid träningsvärk av dem. Till och med utan vikter, bara man kör tillräckligt många.

2010-06-13 @ 20:15:44
URL: http://www.rysken.blogspot.com
Postat av: Cissi

Svar: Tack Per för många bra idéer på benträning!! Körde frontböj förut ett tag men tröttnade eftersom jag aldrig lyckades få upp nån vikt i det hela då det gjorde så ont på nyckelbenen. =P Men man måste ju vänja sig med allt innan man kan göra framsteg.



2010-06-14 @ 17:09:31
URL: http://ceciliamoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0